sobota, 27 czerwca 2020

28.06.2020 - 13 Niedziela Zwykła, rok A


Z Ewangelii według świętego Mateusza

Jezus powiedział do apostołów: Kto kocha ojca lub matkę bardziej niż Mnie, nie jest Mnie godzien. I kto kocha syna lub córkę bardziej niż Mnie, nie jest Mnie godzien. Kto nie bierze swego krzyża, a idzie za Mną, nie jest Mnie godzien.
Kto chce znaleźć swe życie, straci je, a kto straci swe życie z mego powodu, znajdzie je. Kto was przyjmuje, Mnie przyjmuje; a kto Mnie przyjmuje, przyjmuje Tego, który Mnie posłał. Kto przyjmuje proroka, jako proroka, nagrodę proroka otrzyma. Kto przyjmuje sprawiedliwego, jako sprawiedliwego, nagrodę sprawiedliwego otrzyma. Kto poda kubek świeżej wody do picia jednemu z tych najmniejszych, dlatego że jest uczniem, zaprawdę powiadam wam, nie utraci swojej nagrody.


Jaka prawda dziś nam dana?
Całym sercem kochać Pana!
Ojca, matkę, córkę, syna
Trzeba kochać – to rodzina!
Wiedz koleżanko, kolego:
Nie mogą miejsca pierwszego
W naszych serduszkach zajmować,
Najpierw Chrystus ma królować!
Jeśli budzi w nas zgorszenie
Tak tej kwestii przedstawienie,
To tu przyda się nowina
Znana nam od Augustyna:
Gdy Bogu pierwszeństwo damy,
Wszystko na swym miejscu mamy.
Bliskimi się radujemy,
Stwórcę też w nich dostrzeżemy.

Kto przyjmuje wierzącego,
Przyjmuje Mistrza samego,
Przez to Ojca z nim przyjmuje,
Wielkiej łaski dostępuje.
Gdy ktoś do nas jest posłany,
No i przez nas przyjmowany,
Nagrodę otrzymujemy.
Gdy bliźniemu pomóc chcemy
I tę myśl wcielamy w życie,
Na przykład podając picie,
Nagrody nie utracimy.
Czy my w to wszystko wierzymy?

Oto wakacje przed nami,
A my wciąż zbawcy uczniami!
Nie ma urlopu od Pana!
Prawda pewnie wszystkim znana?
Kochać Boga i bliźniego
Ze względu na Stwórcę swego.
Takie dla nas mam życzenia.
Na tym kończę. Do widzenia!!!

x. P.3.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz