sobota, 21 maja 2016

22.05.2016 - Trójcy Przenajświętszej


Z Ewangelii według świętego Jana

Jezus powiedział swoim uczniom: Jeszcze wiele mam wam do powiedzenia, ale teraz [jeszcze] znieść nie możecie. Gdy zaś przyjdzie On, Duch Prawdy, doprowadzi was do całej prawdy. Bo nie będzie mówił od siebie, ale powie wszystko, cokolwiek usłyszy, i oznajmi wam rzeczy przyszłe. On Mnie
otoczy chwałą, ponieważ z mojego weźmie i wam objawi. Wszystko, co ma Ojciec, jest moje. Dlatego powiedziałem, że z mojego weźmie i wam objawi.

Dziś Trójcy cześć oddajemy,
Boga lepiej poznać chcemy.

W Bogu nie ma złożoności,
Stworzyciel trwa w niezmienności.
Cechuje się On wiecznością,
A także wszechobecnością.
Pan nad wszystkimi góruje
I nikt Mu nie dorównuje.
Cieszy się prawdy pełnością,
Jest też największą świętością.

Jednego Boga kochamy,
Trzy Osoby wyróżniamy.
Ten fakt każdego przerasta:
Człeka ze wsi oraz z miasta.
Jest to jednak ważna sprawa,
Bo naszej wiary podstawa!
Jak wspaniała to nowina:
Mamy Ojca, Ducha, Syna!
Boże w Trójcy objawiony,
Bądźże przez nas uwielbiony!

x. P. 3.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz