piątek, 23 listopada 2018

25.11.2018 - Uroczystość Chrystusa Króla, rok B

Z Ewangelii według świętego Jana.

Piłat powiedział do Jezusa: „Czy Ty jesteś Królem żydowskim?”. Jezus odpowiedział: „Czy to mówisz od siebie, czy też inni powiedzieli ci o Mnie?”. Piłat odparł: „Czy ja jestem Żydem? Naród Twój i arcykapłani wydali mi Ciebie. Coś uczynił?”.
Odpowiedział Jezus: „Królestwo moje nie jest z tego świata. Gdyby królestwo moje było z tego świata, słudzy moi biliby się, abym nie został wydany Żydom. Teraz zaś królestwo moje nie jest stąd”. Piłat zatem powiedział do Niego: „A więc jesteś Królem?”. Odpowiedział Jezus: „Tak, jestem królem. Ja się na to narodziłem i na to przyszedłem na świat, aby dać świadectwo prawdzie. Każdy, kto jest z prawdy, słucha mojego głosu”.

Podczas sądu okrutnego
Piłat do Syna Bożego
Kieruje swoje pytanie
O Jezusa królowanie.
"Od siebie to powiedziałeś,
Czy od innych usłyszałeś?"
Piłat na to rzekł z niesmakiem:
"Czy ja jestem twym rodakiem?!
Przecież Żydzi Cię wydali,
Kapłani ich podburzali.
Co więc uczyniłeś złego?"
"Nie pochodzi z świata tego
Me królestwo, bo w tej chwili
Słudzy by się o mnie bili,
Abym nie został wydany.
Teraz jestem osądzany".
Rzekł tak Zbawca z wielkim bólem.
Piłat na to: "Jesteś królem?"
"Tak. Po to się narodziłem 
I na tym świecie zjawiłem,
By dać prawdy poręczenie".
Kto jest z prawdy, ma zbawienie,
Gdy słucha Syna Bożego
I wypełnia wolę Jego.

Jezus w sercach chce królować
I od grzechów nas ratować.
Czy my na to się zgadzamy?
Może innych władców mamy?
Dzięki za Twe królowanie,
Prowadź nas do nieba, Panie!

x. P. 3.

1 komentarz:

  1. W nas królestwo jest Jezusa,
    On nasze serca porusza,
    prosi o pokój sumienia,
    żąda gniewu poskromienia,
    wyzbycia się złych skłonności,
    uraz, ludzkiej zawziętości.
    Pragnie, aby ziemski świat
    poznał, co to Boży ład.
    Czy mu w tym pomagamy?
    Czy intencje dobre mamy?
    Najpierw pokój w nas być musi,
    więc nie pozostawajmy głusi
    na wezwanie Chrystusowe,
    miejmy serduszka gotowe
    na przyjście Króla naszego,
    Syna Ojca przedwiecznego.
    Andoiel

    OdpowiedzUsuń