niedziela, 3 stycznia 2021

03.01.2021 - 2 Niedziela po Narodzeniu Pańskim

 Z Mądrości Syracha


Mądrość wychwala sama siebie, chlubi się pośród swego ludu. Otwiera swe usta na zgromadzeniu Najwyższego i ukazuje się dumnie przed Jego potęgą.

Wtedy przykazał mi Stwórca wszystkiego, Ten, co mnie stworzył, wyznaczył mi mieszkanie i rzekł: W Jakubie rozbij namiot i w Izraelu obejmij dziedzictwo! Przed wiekami, na samym początku mię stworzył i już nigdy istnieć nie przestanę. W świętym Przybytku, w Jego obecności, zaczęłam pełnić świętą służbę i przez to na Syjonie mocno stanęłam. Podobnie w mieście umiłowanym dał mi odpoczynek, w Jeruzalem jest moja władza. Zapuściłam korzenie w sławnym narodzie, w posiadłości Pana, w Jego dziedzictwie.



Dziś o mądrości mówimy,

W pierwszym czytaniu słyszymy.

Chlubi się wśród ludu swego.

W zgromadzeniu Najwyższego,

Tam się dumnie ukazuje,

Swoją przemową ujmuje.

Stwórca miejsce jej wyznacza,

Dlatego też mądrość wkracza

Do dziedzictwa Izraela

I ten naród rozwesela.

Przed wiekami jest stworzona,

Nie przestanie istnieć ona.

Na Syjonie przystanęła,

Tam służbę pełnić zaczęła.

Także nas dziś informuje:

W Jeruzalem rząd sprawuje.

W sławny naród wkorzeniona,

W Boga dziedzictwo włączona.

 

Kierując się ambicjami,

My nie chcemy być głupkami.

Swoją wiedzę pogłębiamy,

Lecz czy przy tym pamiętamy,

Że w Bogu źródło mądrości?

Tam więc szukajmy światłości!

Gdy dasz serce Jezusowi,

W nim się mądrość zadomowi.

Przemień, Chryste, nasze życie,

Obdarz łaskami obficie!

Daj nam wciąż przy Tobie trwanie

I w niebie wieczne mieszkanie!!!

 

x. P.3.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz