sobota, 9 stycznia 2021

10.01.2021 - Chrzest Pański

 


Z Ewangelii według świętego Marka


Jan Chrzciciel tak głosił: "idzie za mną mocniejszy ode mnie, a ja nie jestem godzien, aby schyliwszy się, rozwiązać rzemyk u Jego sandałów. Ja chrzciłem was wodą, On zaś chrzcić was będzie Duchem Świętym".

W owym czasie przyszedł Jezus z Nazaretu w Galilei i przyjął od Jana chrzest w Jordanie. W chwili gdy wychodził z wody, ujrzał rozwierające się niebo i Ducha jak gołębicę zstępującego na Niego. A z nieba odezwał się głos: "Ty jesteś moim Synem umiłowanym, w Tobie mam upodobanie".



Gdy Jan nad Jordanem stawał,

Dobrze sobie sprawę zdawał:

Idzie mocniejszy od niego,

A on nie jest godzien tego,

By dokonać rozwiązania

Podczas gestu nachylania

Rzemyka sandałów Pana.

Padły dalsze słowa Jana,

Że przez wodę chrztu udziela,

A Jezus Pocieszyciela

Będzie ludziom przekazywał.

Ledwie Chrzciciel się odzywał,

Chrystus, panowie i panie,

Przyszedł, przyjął chrzest w Jordanie.

W czasie rzeki opuszczenia

Takie działy się zdarzenia:

Gdy się niebo rozwierało,

Ducha Świętego wydało,

Zstąpił niczym gołębica.

Każdy z nas tym się zachwyca!

Także głos Ojca słyszany,

Że to Syn umiłowany.

 

Chrzest nas włączył do Kościoła.

Kapłani polali czoła,

Trzykrotnie to wykonali

I słowa wypowiadali,

Że w imię Trójcy działają,

Sakramentu udzielają.

Za tych księży dziękujemy,

Wdzięczność też wyrazić chcemy

Rodzicom za chrztu pragnienie

I chrzestnym za ich świadczenie.

 

Teraz wcale nie żartuję:

Chrzest święty zobowiązuje

Wszystkich do dobrego życia,

Tu nie ma nic do ukrycia.

Jesteśmy dziećmi Bożymi,

Więc naprawdę bądźmy nimi!

Niechaj niebo naszym celem,

A Zbawiciel przyjacielem!!!

 

x. P.3.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz