sobota, 23 kwietnia 2016

24.04.2016 - 5 Niedziela Wielkanocna, rok C


Z Ewangelii według świętego Jana

Po wyjściu Judasza z wieczernika Jezus powiedział: Syn Człowieczy został teraz otoczony chwałą, a w Nim Bóg został chwałą otoczony. Jeżeli Bóg został w Nim otoczony chwałą, to i Bóg Go otoczy chwałą w sobie samym, i to zaraz Go chwałą otoczy. Dzieci, jeszcze krótko jestem z wami.
Będziecie Mnie szukać, ale - jak to Żydom powiedziałem, tak i teraz wam mówię - dokąd Ja idę, wy pójść nie możecie. Przykazanie nowe daję wam, abyście się wzajemnie miłowali tak, jak Ja was umiłowałem; żebyście i wy tak się miłowali wzajemnie.

Mamy powód do radości,
Bo przykazanie miłości
Jezus wszystkim ofiaruje
I każdego z nas miłuje.
Wbij to dobrze w swoją głowę:
Jest to przykazanie nowe.
Możesz zapytać: dlaczego?
Przecież treść prawa owego,
Jestem przekonany święcie,
Znano w Starym Testamencie.
Mam więc do odpowiedzenia:
Zmienił się punkt odniesienia.
Miałeś miłować bliźniego
W sposób jak siebie samego.
Jezus poprzeczkę podnosi
I o taką miłość prosi,
Jaką On nas umiłował.
Właśnie to zaproponował.
Sami tego nie zrobimy.
Jeśli Bogu zawierzymy,
Wówczas łaski dostąpimy
I miłować tak możemy.
Pewnie wszyscy tego chcemy?
Uczmy więc się zawierzenia,
Aby kochać. Do widzenia!

x. P. 3.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz