sobota, 19 maja 2018

20.05.2018 - Zesłanie Ducha Świętego, rok B


Z Ewangelii według świętego Jana

Jezus powiedział do swoich uczniów: "Gdy jednak przyjdzie Paraklet, którego Ja wam poślę od Ojca, Duch Prawdy, który od Ojca pochodzi, On zaświadczy o Mnie. Ale wy też świadczycie, bo jesteście ze Mną od początku.
Jeszcze wiele mam wam do powiedzenia, ale teraz znieść nie możecie. Gdy zaś przyjdzie On, Duch Prawdy, doprowadzi was do całej prawdy. Bo nie będzie mówił od siebie, ale powie wszystko, cokolwiek usłyszy, i oznajmi wam rzeczy przyszłe. On Mnie otoczy chwałą, ponieważ z mojego weźmie i wam objawi. Wszystko, co ma Ojciec, jest moje. Dlatego powiedziałem, że z mojego weźmie i wam objawi."


Znowu czas na świętowanie:
Ducha Świętego zesłanie!
Wie mężczyzna i kobieta,
Jezus daje Parakleta.
On od Ojca jest posłany
I jako Duch Prawdy dany.
O Synu świadectwo daje,
Lecz świadkiem się także staje,
Kto był towarzyszem Pana,
Jego nauka mu znana.
Wspomnieć o tym nie zawadzi:
Duch do prawdy poprowadzi.
Co usłyszy, to przekaże
Oraz rzeczy przyszłe wskaże. 
Powiem Wam to prosto w oczy:
Duch Mistrza chwałą otoczy.
Oto wesoła nowina:
To, co Ojca, jest i Syna.

Do nas przychodzi Duch Święty,
Działa On przez sakramenty.
On nam przekazuje dary, 
Są podporą naszej wiary.
Owoce otrzymujemy, 
W świętości postępujemy.
Przyjmujmy Ducha Świętego, 
Otwierajmy się na Niego.
Szukajmy w Nim umocnienia 
W naszej drodze do zbawienia!!!

x. P. 3.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz