niedziela, 27 maja 2018

27.05.2018 - Uroczystość Najświętszej Trójcy, rok B


Z Ewangelii według świętego Mateusza

Jedenastu uczniów udało się do Galilei, na górę, tam gdzie Jezus im polecił. A gdy Go ujrzeli, oddali Mu pokłon. Niektórzy jednak wątpili. Wtedy Jezus podszedł do nich i przemówił tymi słowami: "Dana Mi jest wszelka władza w niebie i na ziemi. Idźcie więc i nauczajcie wszystkie narody,
udzielając im chrztu w imię Ojca i Syna, i Ducha Świętego. Uczcie je zachowywać wszystko, co wam przykazałem. A oto Ja jestem z wami przez wszystkie dni, aż do skończenia świata".

Uczniowie Mistrza słuchali,
Więc na górę się udali.
Pokłonienie nastąpiło,
Część towarzyszy wątpiło.
Pan dokonał rozesłania,
Chciał przez uczniów nauczania.
Na świat cały wyruszają
I w imię Trójcy chrzcić mają.
Oni nie zostają sami,
Chrystus mówi: „jestem z wami!”

Dziś w Trójcę się wpatrujemy,
Choć ledwo to pojmujemy.
Przekracza nasze myślenie,
Potrzebne jest objawienie.
Ojciec, Syn, Duch razem trwają,
Bo jedną naturę mają.
Co o Jednym z Nich mówimy,
O  Pozostałych myślimy.
W majestacie są w równości,
W istocie trwają w jedności.
Żyjmy bez grzechu, bez winy, 
Bo czeka Bóg Trójjedyny!!!

x. P. 3.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz