niedziela, 9 czerwca 2019

09.06.2019 - Uroczystość Zesłania Ducha Świętego, rok C


Z Ewangelii według świętego Jana

Jezus powiedział do swoich uczniów: "Jeżeli Mnie miłujecie, będziecie zachowywać moje przykazania. Ja zaś będę prosił Ojca, a innego Parakleta da wam, aby z wami był na zawsze.
Jeśli Mnie kto miłuje, będzie zachowywał moją naukę, a Ojciec mój umiłuje go i przyjdziemy do niego, i mieszkanie u niego uczynimy. Kto nie miłuje Mnie, ten nie zachowuje słów moich. A nauka, którą słyszycie, nie jest moja, ale Tego, który Mnie posłał, Ojca. To wam powiedziałem, przebywając wśród was. A Paraklet, Duch Święty, którego Ojciec pośle w moim imieniu, On was wszystkiego nauczy i przypomni wam wszystko, co Ja wam powiedziałem".

Czas Wielkanocy kończymy,
Dziś Ducha Świętego czcimy.
Słów Jezusa posłuchajmy,
A więc teraz głos Mu dajmy.
Cóż On uczniom przekazywał,
W jakim celu się odzywał?
Gdy Go będą miłowali,
Przykazania wypełniali,
Będą Duchem obdarzeni,
Nim na zawsze umocnieni.
Kto naukę zachowuje,
Według wskazań postępuje,
W tym Ojciec z Synem mieszkają,
Duszę człeka uświęcają.
Nauka pochodzi z nieba,
Do niej stosować się trzeba.
Jaka jeszcze jest zaleta
Otrzymania Parakleta?
On nauczy nas wszystkiego,
Da też przypomnienie tego,
Co Mistrz wszystkim przekazywał,
Kiedy na ziemi przebywał.

My Ducha otrzymujemy,
Gdy chrzest święty przyjmujemy.
W bierzmowaniu znów przychodzi,
Tam się siła wiary rodzi.
Jestem przekonany święcie,
Duch jest w każdym sakramencie.
Daje nam owoce, dary,
Aby każdy, młody, stary,
Boga wyznawał gorliwie
I świadczył o nim prawdziwie.
Przybądź Duchu do każdego,
Prowadź do życia wiecznego!!!

x. P.3.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz