sobota, 15 czerwca 2019

16.06.2019 - Uroczystość Najświętszej Trójcy


Z Ewangelii według świętego Jana

Jezus powiedział swoim uczniom: ”Jeszcze wiele mam wam do powiedzenia, ale teraz jeszcze znieść nie możecie. Gdy zaś przyjdzie On, Duch Prawdy, doprowadzi was do całej prawdy.
Bo nie będzie mówił od siebie, ale powie wszystko, cokolwiek słyszy, i oznajmi wam rzeczy przyszłe. On Mnie otoczy chwałą, ponieważ z mojego weźmie i wam oznajmi. Wszystko, co ma Ojciec, jest moje. Dlatego powiedziałem, że z mojego bierze i wam objawi”.

Czas nowego rozważania.
Wiele Pan do przekazania
miał uczniom. Nie nastąpiło
jednak to, za wcześnie było.
Dlaczego panowie, panie?
Ducha Świętego zesłanie
wpierw wydarzyć się musiało.
Powód Wam wyjawiam śmiało:
Duch do prawdy doprowadzi
i w rzeczy przyszłe wprowadzi.
Otoczy Syna Bożego 
chwałą, bo On weźmie z Jego.
Teraz radosna nowina:
co jest Ojca, jest i Syna.

Niechaj każdy zapamięta:
dziś jest czczona Trójca Święta.
Ważną prawdę Wam wyłożę:
jeden Bóg, ale trzy Boże
Osoby. Razem działają,
i wzajemnie przenikają.
Trójca jest wzorem jedności,
także wzajemnej miłości.

Bóg na wzór swój ludzi stworzył,
możliwość nieba otworzył.
Gdy już tam się dostaniemy,
z Trójcą przebywać będziemy.
Oby tak się kiedyś stało!
Wam i sobie życzę śmiało!!!


x. P.3.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz