sobota, 16 maja 2020

17.05.2020 - 6 niedziela Wielkanocna, rok A


Z Ewangelii według świętego Jana

Jezus powiedział do swoich uczniów: "Jeżeli Mnie miłujecie, będziecie zachowywać moje przykazania. Ja zaś będę prosił Ojca, a innego Pocieszyciela da wam, aby z wami był na zawsze, Ducha Prawdy, którego świat przyjąć nie może, ponieważ Go nie widzi ani nie zna.
Ale wy Go znacie, ponieważ u was przebywa i w was będzie. Nie zostawię was sierotami: Przyjdę do was. Jeszcze chwila, a świat nie będzie już Mnie oglądał. Ale wy Mnie widzicie, ponieważ Ja żyję i wy żyć będziecie. W owym dniu poznacie, że Ja jestem w Ojcu moim, a wy we Mnie i Ja w was. Kto ma przykazania moje i zachowuje je, ten Mnie miłuje. Kto zaś Mnie miłuje, ten będzie umiłowany przez Ojca mego, a również Ja będę go miłował i objawię mu siebie".


Jezus z uczniami przebywał,
Oto do czego ich wzywał:
Zachowujcie przykazania!
Nie są to proste zadania,
Lecz jeśli Go miłujemy,
Czy tak właśnie żyć nie chcemy?
Niech każdy uważnie słucha:
Chrystus nam posyła Ducha,
Na zawsze z nami zostanie.
Chwała Tobie za to, Panie!
Nie chciejmy być smutasami,
Nie będziemy sierotami!
Niech się zatem nikt nie smuci,
Albowiem Zbawca powróci.
Uczniowie w tym dniu poznają
I się wtedy przekonają,
Że Jezus jest w Ojcu swoim,
W sercu moim oraz Twoim,
My także w swym Mistrzu trwamy.
Jak duchowo wyglądamy?
Znów pytam o przykazania,
Bo to dowód miłowania.
Ten, kto kocha swego Pana,
Temu miłość Ojca dana.
Jezus też darzy miłością,
Objawia siebie z radością.
Znamy słowa Dekalogu,
Żyjmy nimi służąc Bogu.
Tyle mam do powiedzenia.
Na tym kończę. Do widzenia!!!
x. P.3.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz