niedziela, 10 stycznia 2016

10.01.2016 - Niedziela Chrztu Pańskiego


Z Ewangelii według świętego Łukasza.

Gdy więc lud oczekiwał z napięciem i wszyscy snuli domysły w sercach co do Jana, czy nie jest Mesjaszem, on tak przemówił do wszystkich: Ja was chrzczę wodą; lecz idzie mocniejszy ode mnie, któremu nie jestem godzien rozwiązać rzemyka u sandałów. On chrzcić was będzie Duchem Świętym i ogniem. Kiedy cały lud
przystępował do chrztu, Jezus także przyjął chrzest. A gdy się modlił, otworzyło się niebo i Duch Święty zstąpił na Niego, w postaci cielesnej niby gołębica, a nieba odezwał się głos: Tyś jest mój Syn umiłowany, w Tobie mam upodobanie.

Dziś jest święto Chrztu Pańskiego,
Cieszmy się z powodu tego!
Ów sakrament przyjęliśmy
I do Kościoła weszliśmy.
Staliśmy się dziećmi Boga.
Otwarła się dla nas droga
Prowadząca do zbawienia.
Pan nasze Zycie przemienia,
Jeśli z Nim współpracujemy
I czyste serce mieć chcemy.
Chrzest każdego z nas raduje,
Ale też zobowiązuje,
Aby głosić Bożą chwałę
I Jego dzieła wspaniałe.

Pamięta ma mózgownica,
Że wkrótce będzie rocznica
Chrztu tak bardzo nam bliskiego,
Zacnego Państwa Polskiego
I to tysiąc pięćdziesiąta!
Nie wierzysz? Odejdź do kąta!

Dziękujemy za chrzest święty
Oraz inne sakramenty.
Daj nam dążyć do świętości,
Z Tobą spotkać się w wieczności!

x. P. 3.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz