sobota, 14 kwietnia 2018

15.04.2018 - 3 Niedziela Wielkanocna, rok B


Z Ewangelii według świętego Łukasza

Uczniowie opowiadali, co ich spotkało w drodze i jak poznali Jezusa przy łamaniu chleba. A gdy rozmawiali o tym, On sam stanął pośród nich i rzekł do nich: "Pokój wam!" Zatrwożonym i wylękłym zdawało się, że widzą ducha. Lecz On rzekł do nich: "Czemu jesteście zmieszani i dlaczego wątpliwości budzą się w waszych sercach?
Popatrzcie na moje ręce i nogi: to Ja jestem. Dotknijcie Mnie i przekonajcie się: duch nie ma ciała ani kości, jak widzicie, że Ja mam". Przy tych słowach pokazał im swoje ręce i nogi. Lecz gdy oni z radości jeszcze nie wierzyli i pełni byli zdumienia, rzekł do nich: "Macie tu coś do jedzenia?" Oni podali Mu kawałek pieczonej ryby. Wziął i spożył przy nich. Potem rzekł do nich: "To właśnie znaczyły słowa, które mówiłem do was, gdy byłem jeszcze z wami: Musi się wypełnić wszystko, co napisane jest o Mnie w Prawie Mojżesza, u Proroków i w Psalmach". Wtedy oświecił ich umysły, aby rozumieli Pisma. I rzekł do nich: "Tak jest napisane: Mesjasz będzie cierpiał i trzeciego dnia zmartwychwstanie; w imię Jego głoszone będzie nawrócenie i odpuszczenie grzechów wszystkim narodom, począwszy od Jeruzalem. Wy jesteście świadkami tego".


Uczniowie opowiadali,
Że Zbawcę w drodze spotkali
I o Jego rozpoznaniu,
Czyli przy chleba łamaniu.
Wtedy Pan im się ukazał,
Zebranym pokój przekazał.
Nastąpiło zatrwożenie,
Niczym ducha zobaczenie.
Chrystus dostrzegł brak radości
I ich wielkie wątpliwości.
Rany swe im pokazuje,
A także mobilizuje,
Aby Jego dotykali,
A przez to się przekonali,
Iż jest człekiem, bo ma ciało.
Uczniowie patrzą nieśmiało.
Nadal pełni są zdumienia,
A Mistrz chce coś do jedzenia.
Rybę przy nich On spożywa
I tak przy tym się odzywa:
„Kiedy jeszcze byłem z wami,
To zwracałem się słowami:
Ma być wszystko wykonane,
Co było zapowiedziane.
Mesjasz cierpieć miał dlatego,
Lecz zmartwychwstać dnia trzeciego.
Głoszone jest nawrócenie
Oraz grzechów odpuszczenie.
Dotyczy świata całego,
Jesteście świadkami tego!”

Jezus pokój przekazuje,
A czy u nas on panuje?
Czy więc my go wprowadzamy,
Czy zatargi liczne mamy?
Jeśli stan ducha spokojny,
To nie wywołamy wojny.

Pan do nawrócenia wzywa,
A jak w naszym życiu bywa?
Znów o spowiedź me pytanie:
Jakie nasze korzystanie
Z sakramentu wspomnianego?
Czy nie unikamy tego?

A czy my słowo głosimy
I je innym zanosimy?
Tydzień Biblii zaczynamy.
Po Pismo Święte sięgamy?
Gdy naukę znać będziemy,
Wtedy szerzyć ją możemy.

Żyjmy zawsze słowem Boga,
Bo to jest do nieba droga!

x. P. 3.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz