sobota, 5 czerwca 2021

06.06.2021 - 10 Niedziela Zwykła, rok B

 

Z Księgi Rodzaju


Gdy Adam spożył z drzewa, Pan Bóg zawołał na niego i zapytał go: "Gdzie jesteś?" On odpowiedział: "Usłyszałem Twój głos w ogrodzie, przestraszyłem się, bo jestem nagi, i ukryłem się". Rzekł Bóg: "Któż ci powiedział, że jesteś nagi?

Czy może zjadłeś z drzewa, z którego ci zakazałem jeść?" Mężczyzna odpowiedział: "Niewiasta, którą postawiłeś przy mnie, dała mi owoc z tego drzewa i zjadłem". Wtedy Pan Bóg rzekł do niewiasty: "Dlaczego to uczyniłaś?" Niewiasta odpowiedziała: "Wąż mnie zwiódł i zjadłam". Wtedy Pan Bóg rzekł do węża: "Ponieważ to uczyniłeś, bądź przeklęty wśród wszystkich zwierząt domowych i dzikich; na brzuchu będziesz się czołgał i proch będziesz jadł po wszystkie dni twego istnienia. Wprowadzam nieprzyjaźń między ciebie a niewiastę, pomiędzy potomstwo twoje a potomstwo jej: ono ugodzi cię w głowę, a ty ugodzisz je w piętę".



Gdy Adam z Ewą zgrzeszyli,

To się wtedy przerazili.

Bardzo źle się zachowali,

Bo szatana posłuchali.

Odtąd nie ma w nich radości,

Jest wstyd z powodu nagości.

Przed Stwórcą się ukrywają,

Powód na innych zrzucają.

Ewa Adama skusiła.

Dlaczego tak postąpiła?

Na węża zrzucona wina,

Błędne koło się zaczyna.

Owoc został więc zerwany,

Spożyty i ład przerwany.

Orzekł Bóg, co zawsze święty,

Że wąż będzie wciąż przeklęty.

Na brzuchu odtąd pełzanie

Oraz prochu spożywanie.

Wąż, co przerażenie budzi,

Nieprzyjacielem jest ludzi.

Jaka kara złego czeka?

Oto potomstwo człowieka

Dokona głowy zmiażdżenia.

A w drugą stronę cierpienia?

Bardzo małe będą właśnie:

Szatan ledwie piętę draśnie!

 

Pamiętajcie moje słowa:

Zły to nie postać bajkowa!

Chyba dobrze o tym wiecie:

Diabeł ciągle działa w świecie.

Pokusom nie ulegajmy,

Z sakramentów korzystajmy.

Chciejmy pełnić wolę Pana,

Jego łaska jest nam dana.

Lepsze jest zapobieganie,

Niźli choroby zwalczanie.

Zatem Boga wybieramy,

Złego ducha odrzucamy!

Życia wiecznego nam trzeba,

Daj nam, Zbawco, dojść do nieba!!!

 

x. P. 3.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz