niedziela, 6 kwietnia 2014

06.04.2014 - 5 Niedziela Wielkiego Postu roku A

Dzisiejszy fragment Dobrej Nowiny jest ostatnią tak zwaną Ewangelią chrzcielną. Motyw przewodni stanowi przejście ze śmierci do życia. Każdemu z nas zapewnia je w pierwszej kolejności chrzest, gdyż wtedy umieramy dla grzechu, a rodzimy się dla Boga.



Wskrzeszenie Łazarza było zapowiedzią zmartwychwstania Jezusa, a dzięki temu wydarzeniu także zapowiedzią możliwości zmartwychwstania do życia wiecznego każdego z nas, jeśli na nie zasłużymy. Z tego też powodu usłyszeliśmy dziś bardzo dobrze nam znane słowa Pana, wykorzystywane podczas liturgii pogrzebowej: „Ja jestem zmartwychwstaniem i życiem. Kto we Mnie wierzy, choćby i umarł, żyć będzie. Każdy, kto żyje i wierzy we Mnie, nie umrze na wieki”. Ta wypowiedź Mistrza ma być źródłem naszej chrześcijańskiej nadziei. Rozłąka z bliskimi nam zmarłymi jest tylko chwilowa, bo nasze życie zmienia się, lecz się nie kończy. Wierzymy więc, że w przyszłości spotkamy się ponownie w chwale nieba.

Uczyńmy wszystko, by zasłużyć na ten wielki dar od Boga. Niech nieustannie mieszka w nas Chrystus, ponieważ wtedy „ciało wprawdzie podlega śmierci ze względu na [skutki] grzechu, duch jednak posiada życie na skutek usprawiedliwienia”.

x. Paweł

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz