piątek, 6 stycznia 2017

08.01.2017 - Niedziela Chrztu Pańskiego, rok A


Z Ewangelii według świętego Mateusza

Jezus przyszedł z Galilei nad Jordan do Jana, żeby przyjąć chrzest od niego. Lecz Jan powstrzymywał Go, mówiąc: To ja potrzebuję chrztu od Ciebie, a Ty przychodzisz do mnie? Jezus mu odpowiedział: Pozwól teraz, bo tak godzi się nam wypełnić wszystko, co sprawiedliwe. Wtedy
Mu ustąpił. A gdy Jezus został ochrzczony, natychmiast wyszedł z wody. A oto otworzyły Mu się niebiosa i ujrzał Ducha Bożego zstępującego jak gołębicę i przychodzącego na Niego. A głos z nieba mówił: Ten jest mój Syn umiłowany, w którym mam upodobanie.

Chrzciciel działał nad Jordanem,
Tam się spotkał ze swym Panem.
Mistrz chciał przyjąć chrzest od niego,
Jan chciał Go odwieść od tego.
Został jednak przekonany.
Jezus wodą był polany.
„To mój Syn umiłowany,
W którym mam upodobanie,”
Z nieba nadeszło wołanie.

Koleżanko i kolego!
Dziś Niedziela Chrztu Pańskiego.
Dziękujmy za nasz chrzest święty,
Bo kolejne sakramenty
Przez to przyjmować możemy.
Za rodziców dziękujemy,
Chrzestnych, chrzczącego kapłana.
A data chrztu jest nam znana?
Jeśli nie, warto wertować,
Aby dzień ten móc świętować!

x. P. 3.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz