sobota, 21 stycznia 2017

22.01.2017 - 3 Niedziela Zwykła, rok A


Z Pierwszego Listu do Koryntian

Upominam was, bracia, w imię Pana naszego Jezusa Chrystusa, abyście byli zgodni, i by nie było wśród was rozłamów; byście byli jednego ducha i jednej myśli. Doniesiono mi bowiem o was, bracia moi, przez ludzi Chloe, że zdarzają się między wami spory. Myślę o tym, co każdy z was mówi: Ja
jestem Pawła, a ja Apollosa; ja jestem Kefasa, a ja Chrystusa. Czyż Chrystus jest podzielony? Czyż Paweł został za was ukrzyżowany? Czyż w imię Pawła zostaliście ochrzczeni? Nie posłał mnie Chrystus, abym chrzcił, lecz abym głosił Ewangelię, i to nie w mądrości słowa, by nie zniweczyć Chrystusowego krzyża.

Na czytanie spoglądamy,
Świętego Pawła słuchamy.
Do zgody on nawołuje,
Brak jedności krytykuje.
Spory, które się zdarzają,
W naszą wiarę uderzają.
Pan Jezus, Zbawca kochany,
Dla nas był ukrzyżowany.
Jezus nie był podzielony.
Dlatego też jest zgorszony
Sporem Apostoł Narodów.

Niestety smutku powodów
Dzisiaj także dużo mamy.
Brak wspólnoty przeżywamy.
Chrześcijanom brak jedności.
Powód? To dawne zaszłości.
Schizma wschodnia i zachodnia,
W skrócie tak brzmi myśl przewodnia.
Bogu to się nie podoba,
Że podziału trwa „choroba”.
O jedność Pana błagajmy
W jedności z papieżem trwajmy.
Jak ważna jest ekumenia!
Na tym kończę. Do widzenia!

x. P. 3.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz