sobota, 25 kwietnia 2015

26.04.2015 - 4 Niedziela Wielkanocna roku B


Może ktoś mi nie dowierza,
lecz dziś Dobrego Pasterza
jest niedziela przeżywana.
Prośmy w tym oto dniu Pana,
by dał nowe powołania,
siłę do ich wypełniania,
aby nie brakło szafarzy
sakramentów. Niech Bóg darzy!

Jezus mówi do nas szczerze:
„Ja jestem dobrym pasterzem.
Dobry pasterz życie daje,
 gdy w obronie owiec staje.
Jeśli ktoś jest najemnikiem,
ucieka przed przeciwnikiem.
Wilk owieczki atakuje.
Najemnik tak postępuje,
bo wcale mu nie zależy
na owcach, co ktoś powierzył.

Jako dobry pasterz stoję.
Ja znam dobrze owce moje.
Owce me przede Mną stają
 i także Mnie dobrze znają.
Zna Mnie Ojciec, Ja znam Jego
życie oddam za każdego.

Niestety owce posiadam
nad którymi wprost nie władam.
Muszę je też przyprowadzić,
do swej owczarni wprowadzić.

Życie przeze Mnie oddane
potem będzie odzyskane.
Taki nakaz otrzymałem.
Zawsze Ojca miłowałem,
Ojciec bardzo mnie miłuje”.

Niech każdy z nas się raduje!
To sytuacja niesłychana:
jesteśmy owcami Pana!
Prowadzi nas na pastwiska,
kiedyś Go ujrzymy z bliska,
gdy zawiedzie nas do nieba.
Pasterza słuchać wciąż trzeba,
bo gdy tego nie czynimy,
często w życiu swym błądzimy.
Chciejmy być dziećmi Bożymi,
a nie owcami czarnymi!
Żyjmy zawsze słowem Boga,
gdyż to jest do nieba droga!

x. Paweł

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz